24 mar. 2008

din arhiva: post lung despre carti

fidela promisiunii (sau pedepsei) de a nu mai iesi la shopping pana'n noiembrie, azi, fiindca iar nu erau taxiuri si nu m'am putut supune, din nou, caznei 205-esti, am luat 783 pana'n romana cu gandul de a ma duce la color sa vad noua colectie. am ajuns la carturesti. asta dupa ce am intrat la nike cu al bano si romina power in casti (ascultam romantic, na, ce vreti!?) ca s'am parte de privirile ironice ale unor tineri care credeau ca pe cuplul italian nu'l mai asculta nimeni. e, uite, ascult io!

la carturesti. deci. muzica. jarabe de palo este? este. doua albume. am luat 1mp, cel mai recent. are cry (if you don't mind, luminito) pe el, apropo. fireste ca puteam sa'l iau d pe net, cred, da's unii p care ii plac asa d tare ca'i cumpar, fiindca asa e fair, si fiindca imi place sa le am albumele in original.

asaaa.. dupa muzica am urcat la etaj, cu gandul sa fac browsing printre cani si agende fiindca planuiam un cadou pentru o pretena d s aniverseaza in weekend. o cana c'o pisica, doo, nu mi'a placut forma (canii), moving on, la agende e jale rau, nimic dragut, moving on. si tot dand tarcoale locului, am ajuns la capitolul self help books. pen'ca pretina'mi pusese in vedere ca nu cadou, deci chiar nu, mi'am zis ca o carte d'asta nu reprezinta, after all, un cadou, fiindca e la misto, evident, si chiar ar putea fi fun. deci am inceput sa parcurg titlurile. din care nu'mi amintesc nimic acuma decat cum sa si cum sa. a, era una, cum sa faci business in 90 d secunde, da' pentru ca pretena mea e ziarista, n'am deschis cartea respectiva. da' m'a amuzat titlu'. cre ca business in 90 d secunde e o carte pentru prostituate, voi c ziceti? oare am dreptate?

si, asa, titlu cu titlu, pana la coada m'am asezat in fund turceste si'am purces la imbunatatirea self-ului prin help, fin'ca la carturesti, mai ales sus, nu e un loc unde sa t jenezi stand turceste direct pe podea si razand d una singura. pai da, pen'ca am ras. ma, am ras cu lacrimi. cred ca e cea mai buna comedie p care am ... citit'o/vazut'o in ultima vreme (si care cred ca tabloul cu mine e cea mai buna comedie pentru fata de la carturesti), atat de funny! in primul rand titlurile astea categorice, cum sa ai succes in nush ce domeniu. cum sa'ti vrajesti sefu, cum sa deal cu colegii naspa, cum sa si cum sa. dar mai ales cartea intelepciunii care zicea ceva d genu poarta'te frumos cu oamenii iar urmatorul sfat era poarta'te foarte frumos cu oamenii importanti si bogati. si nu era o carte despre cum sa te mariti. nu, astea erau pe alt raft, da' n'am mai avut timp si d ele, le aprofundez data viitoare, fiindca mi'am propus sa ma mai duc, pentru ca e prea amuzant.

si mai era una, p care am si luat'o pentru pretena mea, 37 d secrete despre prosperitate. de ce 37 si nu 36 sau 38, de ce nu 40, nush. nu mi'e clar. poate a murit inainte sa termine cartea, poate ca trebuiau sa fie 100, ma gandesc, poate e volumul 1, dracu stie, da' 37 sunt! fix 37!

(later edit): faceti o pauza inainte sa cititi restu, ca mai e, am scris ditai postul! pauza:




randy cage, autorul, care e chel, dupa cum se arata pe coperta patru, cica s'a ridicat, citez, din celula unei inchisori, in adolescenta, la statutul de multimilionar autorealizat si mai e si un expert indiscutabil in domeniul performantelor de varf si al realizarilor umane extraordinare. na!

sa vedem ce scrie in carte, o deschidem la intamplare! sfatul 17 spune asa: prosperitatea nu poate exista fara bani!

asta e fix genul d kestie pentru care platesti cartile d self help. ca sa ti se spuna the obvious! deci o iau, mi s pare fix cadoul d care prietena mea o sa rada si nici nu e un cadou, nu poate sa fie considerat un cadou!

am mai luat una: cum sa'ti ruinezi viata - financiara, profesionala si personala. pe coperta patru mi se explica: e psihologie inversa, ba! deschid si citez:

financiar. Gaseste un partener cu gusturi realmente costisitoare si nechibzuit din punct d vdr financiar - si casatoreste'te cu el. (...) Analizeaza cu atentie toate cataloagele pe care le primesti in cutia postala si comanda din ele mai tarziu sau atunci cand t simti singur - mai ales ca la orice ora iti raspunde o voce prietenoasa cu care poti sta de vorba!

profesional. Cauta sa pui la punct pe oricine si pe orice, oricand: muta'te cu femeia aia care a frant inima fiecarui barbat cu care a umblat vreodata din cauza infidelitatii ei. Spune'i ca astepti de la ea sa fie loiala iar ea nu ma mai calca niciodata stramb. daca se intampla, insa, sa o prinzi, fa gura putin si arunca'i CD-urile preferate - iar ea o sa revina la tine torcand ca o matza ascultatoare pentru tine si numai pentru tine! (...) Spune de cate ori poti "Ti'am zis eu!"

sentimental. Compara'ti partenera cu fostele iubite (...) Vorbeste numai despre tine tot timpul.

explicatiile sunt inca si mai funny.

in fine.. ideea e ca mai toate sunt la fel de tembele. adica serioase. dar de'a drept' hilare.

am mai luat

clar de femeie, ca mi'a facut simona pofta de ea.

cum m'am lasat de gandit pentru coperta patru: viata este o impertinenta solitara ... de la trezire pana la culcare, de la rasarit pana la apus, viata este o gigantica alomerare de marunte necazui si umilinte. prin urmare, cine isi propune sa supravietuiasca lumii moderne, trebuie sa se lase de gandit... - o sa va povestesc despre cum merge procesul.

legile mamei lui murphy despre dragoste, sex, casnicie si alte nenorociri - pentru singurul folos al chimiei este ca explica de ce te indragostesti intotdeauna de natarai. amin, sista!

ghidul managerului de presa - ca sa vad cum vad altii si pentru ca n'am ajuns la lansare - nu puteau s'o puna si ei cand n'aveam io sedinta!

si am mai luat - si va recomand - o delicioasa cartulie/brosura/ceva care se cheama piua! si are texte si desene delicioase despre jocurile copilariei noastre (inclusiv o foaie de TOMAPANT), si despre care o sa va povestesc in alt blog fiindca asta e deja muuult preaaaa luuung!

uffa! ce post. acuma, daca nu v'ati plictisit, e bine. si daca da, eu tot va recomand carturesti, etajul 1, carti d self help. cea mai buna comedie!

11 comentarii:

innuenda spunea...

Da dom'le, bag seama că ne-au fost luat o mulţime de titluri bune. Dar...am aşi în mânecă. Cine se aşează cu mine la masă? :))

ruxa spunea...

io, fara numar! daca po sa scriu un post asa de lung despre cartile unor necunoscuti, iti imaginez ce si cat as scrie despre cartile tale si ale mariei, basca, ma bag si io la scris :))

innuenda spunea...

Daaa...eu zic întâi să stabilim numele, apoi să trecem la scris şi când avem produsul ne gândim la editură, publicitate, PR intre picături. :))

ruxa spunea...

nu, e invers. ca noi nu scriem o carte de dragu de a scrie. noi scriem o carte pt a face bani. deci pleci de la piata catre carte cu cererea si dupa aia i'o dai inapoi sub forma de oferta:)

Lucian spunea...

Vreo carte "cum sa citesti un post neobisnuit de lung in 30 de secunde" n-aveau? :)
Mie mi se pare clar ca toate brosurile astea, ca altceva nu sunt, ar fi bune doar ca daruri la misto. Daca nu stii ce sa-i iei sarbatoritului, ii cumperi orice titlu dintre alea enumerate de tine si ai scapat. Eventual mai adaugi o cana sau o cravata, ca sa fie tacamul complet. Original, nu-i asa? :))

innuenda spunea...

Claro che si! Acuma, depinde şi cât de original e cel care primeşte cadoul cu pricina.

Ilincuţo, ia execută-te cu o povestire despre cum pleci tu în Tunisia, că mă uitam pe Tunisiana exact înainte de a citi pe blogul Mariei chestiunea (pe care nu am comentat-o acolo, că-i făceam varză fetei subiectul de psd cu atâtea off topicuri ale noastre:)) )

Eu am mai fost anul trecut în Tunisia şi mi-a plăcut parfumul ei oriental.

ruxa spunea...

lucian: nope, nu se afla si nici nu se gaseste si am zis de la inceput ca e lung. e drept, e copiat din arhiva mea de la 360, acolo's si comentarii de la oameni care au zis ca nu e kiar asa de lung, na! :P
postul a fo scris pe la inceputul lui oct 2007, iara sarbatorita si'a primit cadoul :)
da's bune pe post de felicitare, indeed!

innu: ce sa postez de tunisia, ca am avut fix 10 minute sa ma bucur, sa ma uit de statiune si hotel. oricum, e plecare de serviciu, da' intrucat aia stau rau cu netu... o sa am vreme si de enjoy! si, fireste, tre sa ma plimb cat mai mult, ca sa am povesti colorate de relatat la intoarcere :)

ruxa spunea...

bine, nu e chiar de serviciu, e o plata "in natura" pentru niste texte scrise cand cei care organizeaza plecarea erau cam stransi cu usa la capitolul asta :)
da' planuiesc sa scriu in JN impresiile de calatorie

innuenda spunea...

Zi-mi unde te duci, în ce staţiune-oraş, cât stai, prin ce agenţie pleci, dacă ai timp/vrei să îţi iei şi excursii acolo.

ruxa spunea...

hammamond, la un hotel de 4*, el.. ceva, nu plec prin agentie, si nici nu cred ca vreau excursii loco, ma orientez acolo ref asta. vreau sa ma duc sa sed cu curutzul pe nisip si s'ascult marea, sa ma tocmesc la sange cu producatorii locali de ciurucuri si, in genere, sa'mi incarc bateriile pentru ce va sa vina... si'o sa vina, trust me! :)

innuenda spunea...

Hamamet adică :)))
Ah, ok, ar fi meritat excursia în Sahara, cu răsăritul pe lacul de sare şi cu toate oazele ei, însă durează 2 zile şi înţeleg că vrei să zaci.
Eu am stat în Port El Kantaoui, care este absolut minunat pentru plimbări. Are numai vile superbe, flori, terenuri de golf, copaci cu coroanele perfect frezate, şi o fântână muzicală care seara, până-n ora 12 noaptea, de aprinde şi ţâşneşte în tot felul! E frumos, o să-ţi placă Tunisia. Deşi poporul şi nivelul de trai al oamenilor simpli amintesc de noi în perioada lui Ceauşescu.