17 sept. 2009

people are people

n'am permis de sofat, ceea ce inseamna ca circulatul meu prin capitala se petrece indeobste via taxi. m'am obisnuit, mi'o asum, asta e.

in fiecare zi mersul cu taxiul casa-job-casa e o noua experienta. uneori haioasa, alteori nervoasa. rareori neutra. azi, insa, a fost un fel de cea mai neobisnuita chestie.

m'am grabit sa plec de la birou exclusiv pe motive de mustrare de constiinta ca domnul sony n'are mancarea lui de vreo doua zile, iar ieri, in disperare de cauza si ora tardiva de plecare de la birou i'am cumparat o punga de whiskas - total nerecomandat pentru ca i se mai intampla sa faca dermatita de la whiskas.

deci azi, pe la sapte, am facut comanda. am coborat, era un taxi la poarta, ok, hai spre piata 1 mai care mi'e'n drumul catre casa. pe drum, in taxi, mi'am dat seama ca n'am cash la mine, si deci cu ce sa iau niste fructe, branza si mancare de sony? cred ca mi'a scapat macar un baga'mi'as picioarele de suparare, caci in piata 1mai nu e bancomat, iar eu am purtat azi sandale indoor. soferul m'a intrebat ce s'a intamplat, i'am zis ca n'am cash si'ar trebui sa facem un ocol pe la o banca si apoi sa revenim la piata. si atunci stiti ce?!

soferul meu de taxi, care ma vedea prima data in viata lui, s'a oferit sa ma imprumute c'o suta de lei!

mi'i dati dupa piata, oprim dupa aia la bancomat.

i'am luat, ca's comoda, admit. m'am dat jos din masina si m'am dus in piata. am gasit in buzunarul sacoului 30 de lei uitati de dimineata, asa ca n'am folosit suta de la el. dar nici acum nu mi'a trecut uimirea cum ca mai exista, in orasul asta atat de murdar si indiferent, oameni care au incredere in alti oameni, straini.

mi s'a parut cel mai fain lucru in multe zile.

7 comentarii:

Ionouka spunea...

Adica... Ti-a dat imprumut? Din banii lui? Chiar ti i-a dat? Sigur nu ti i-a luat? Fantastic.
Si uite cum am ajuns sa consideram omenia poveste de spus seara acasa...
So, there is hope!

Rita spunea...

Si mie mi s-a intamplat acum cateva zile ! un domn de la cobalcescu; doar ca am gasit un bancomant inainte de cumparaturi, asa ca n-a mai fost nevoie.
Dar am fost si eu "atinsa" :)

pisicot spunea...

Pfff, azi ai fost prinţesă. Eu mi-am luat-o de la un nene bodyguard la Mega. Nasol :(
Bad Pisicot, good Ilinca.

ruxa spunea...

rita, ori e o specie aparte ori am dat de acelasi sofer! al meu era de la next - al'fel, iata, nume predestinat. o fi urmatoarea generatie de taxi drivers :)

pisicot, ba nu, ca printesele nu prea se pupa cu capitalismul asta in care ma zbat io. sau au paji pe care'i trimit dupa mancare de pisici. iar sony ar purta macar o zgarda de diamante sau asa ceva :))

neeeh, bad bodyguard, nice driver :)
(a, si mi'e dor de tine!)

ruxa spunea...

ionouka: din banii lui, a scos suta din buzunarul lui. incredibil, da, ca sunt si oameni d'astia..
uneori ma intreb ce e mai ciudat, c'a facut asta, sau ca ne miram atata...

Rareș spunea...

Da. Mişto. Dar tot cred că nu avem nicio şansă.

Parmalat spunea...

Yo am un unchi taximetrist la Meridian; si nush cum se face k in prima zi dupa revelion anul asta am avut eu chef sa ma duc la femei si la comanda a venit tocmai el, pentru prima data in cativa ani.
Si cursa facea gen 15 lei si eu n-aveam marunt. M-a plimbat 1 kilometru pana am gasit ceva deschis sa schimbam bani :))
Bineinteles k i-am lasat si eu o spaga pe masura - fix 0 lei ce plm :))